سئو یا بهینه سازی سایت

تعریف ساده و کوتاهی از فرآیند سئو
سئو و یا بهینه سازی وب سایت فرایندی است که طی آن طبق اصول و قواعد موتورهای جستجو، بر روی سایت، یا از طریق شبکه های اجتماعی و ابزارهای موجود، اعمالی صورت می گیرد، تا برای جستجوی عبارت های خاص، سایت شما در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد. زمانی که سایت یا صفحه ای از یک سایت، با تلاش و انجام امور کلی سئو، به صفحه اول برسد، و در میان لیست لینک ها، به لینک اول نزدیک تر باشد، کاربر بیش از هر لینک دیگری به آن توجه دارد و این باعث می شود که تعداد کلیک ها در نتیجه تعداد بازدید کننده های سایت بیشتر شود. به چنین نتیجه ای به عنوان نتیجه ی organic ، یا حالت طبیعی اطلاق می شود چرا که سایت این رتبه عالی را بدون استفاده از هیچ روش غیر طبیعی و مصنوعی مثل تبلیغات گوگلی بدست آورده است. :
به عنوان یک استراتژی بازاریابی اینترنتی، سئو در نظر می گیرد که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، مردم برای چه چیزی جستجو می کنند، در واقع در این استراتژی مشخص می شود که کلمه جستجویی، عبارتی که در مونورهای جستجو سرچ می شود، چگونه از طرف مخاطبین انتخاب می شوند و آن ها ترجیج می دهند به دنبال چه باشند.
بهینه سازی یک سایت ممکن است به صورت بهینه سازی محتوا، تغییر کد های HTML و یا برنامه نویسی ادغامی دو مورد اخیر برای نتیجه بهتر در موتور جستجو برای سرچ برخی کلمات باشد. استفاده از لینک های ورودی و خروجی و داخلی همه می توانند نمونه ای از تلاش های سئو باشد.

دوستدارین اینترنتی پول در بیارین ؟

طراحی و توسعه توسط نوید نجف پور