تعریف واژه های B2B و B2C آنلاین

تعریف واژه های B2B و B2C در تجارت الکترونیک و دنیای آنلاین

زمانی که B2B توسط شرکت های بزرگ، به سود آفرینی کلان دست یافتند و از سوی دیگر دامنه ی مشتریان چنین بنگاه هایی توسعه یافت، بنگاه داران بر این شدند که به منظور سهولت دسترسی به خدماتشان، برای مشتریانی که گاها حتی در خارج از کشور می باشد، از عمده فروشی هایی به صورت آنلاین بهره مند شوند. درست همینجا بود که B2B آنلاین، یا عمده فروشی آنلاین، ایجاد شد. ایجاد فروشگاه های B2B یا عمده فروشی های آنلاین تا حد زیادی در هزینه ها، تعادل ایجاد می کرد  و فروشنده ها از این امکان بسیار راضی بودند. در فروشگاه های آنلاین B2B باید تمام بخش های فعال در فروشگاه های سنتی B2B به طور کامل لحاظ شود. از این رو برای طراحی و ساخت چنین فروشگاه های آنلاینی، نیاز به توانایی و مهارت های زیادی است که در سایه ی امنیت، بتوان با تکنیک های روز دنیا، امن ترین و کاربردی ترین فروشگاه ها را ساخت.

در کنار فروشندگان B2B گروهی هم به فروش محصولات خود به طور خرده فروشی مشغول بودند که البته هنوز این فعالیت ادامه دارد . این فروشندگان نیز برای اینکه بتوانند دامنه ی فروش خود را به محلی خاص محدود نکنند، همچون فروشگاه های آنلاین B2B اقدام به ساخت فروشگاه های B2C نمودند. هر چند پروسه ی طراحی سایت های فروشگاهی B2B و B2C با هم کاملا تفاوت دارد اما  در فروشگاه B2C آنلاین نیز بخش های مهمی نظیر خدمات، پشتیبانی ، ارسال کننده و تامین کنندگان وجود دارند که در چنین فروشگاه هایی باید از نظر امنیت و تکنیک، نیز به طور حرفه ای عمل کرد اما حساسیت های امنیتی و … برای فروشگاه های B2Bبسیار بیشتر است چرا که با تبادل گروهی کالا روبرو هستید و به همین میزان امنیت و درستی پروسه کار، اهمیت دارد.

دوستدارین اینترنتی پول در بیارین ؟

طراحی و توسعه توسط نوید نجف پور