تاریخچه ی سئو

سئو و شکل گیری آن از آغاز تا اکنون

در سال ۱۹۹۰ بود که اولین تلاش ها برای بهینه سازی سایت ها برای جستجو صورت گرفت. ابتدای امر، حساسیت ها و تلاش ها بر روی url ها بود. بعد از این با تلاش متخصصان، سعی شد بر اساس الگوریتم هایی روند سئو مورد کنترل قرار گیرد. درست در همین زمان، الگوریتم هایی مرتبط برای متا تگ ها ایجاد شد. اولین الگوریتم های موتورهای جستجو، در واقع مربوط به متا تگ ها بودند که در موتورهای جستجویی نظیر ALIWEB مورد استفاده قرار می گرفتند. بعد از گذشت مدت زمانی، مشخص شد که این الگوریتم نیز بسیار ناکار آمد است و بدین صورت در سال ۱۹۹۷ برنامه الگوریتم تغییر کرد. در همین سال ها بود که برخی شرکت ها هم از روش های متقلبانه برای افزایش رتبه سایت خود استفاده می کردند و برخی از سایت های کوچک تر هم با روش هایی سعی داشتند موتورهای جستجو را فریب دهند. در همین ایام بود که موتورهای جستجوی متعددی راه اندازی شدند که هر کدام برای جذب و نگهداری کاربران، از الگوریتمی خاص استفاده می کردند. روش این الگوریتم ها همان طور که هم اکنون هم مشاهده می کنید به صورت آزمون و خطا بود، تا اینکه بهترین نتیجه را برای کاربران برگردانند. 

موتورهایی که در صنعت سئو پیشتاز بودند، به عنوان اسپانسرهای همایش های سئو، سمینارها و … شرکت می کنند. بسیاری از موتورهای جستجو به آموزش و ارائه ی راهنمایی هایی برای بهینه سازی سایت ها می پردازند . گوگل دارای یک نقشه سایت یا Sitemaps است که به وبمستر ها کمک میکند که متوجه مشکلات گوگل در مورد ایندکس سایت خود باشند همچنین کمک می کند که  با استفاده از داده های سایت ترافیک را روانه آن سایت کند .

ابزار وب مستر بینگ نیز، راهی برای ارائه ی نقشه سایت و فید توسط وبمسترهاست، که این کمک می کند تا کاربران crawl rate را مشخص کنند وبه ردیابی وضعیت ایندکس پیج ها بپردازند.

دوستدارین اینترنتی پول در بیارین ؟

طراحی و توسعه توسط نوید نجف پور