کدهای QR

نقش کد های QR در بازاریابی سیار و تبلیغات از طریق این کد ها

کد های QR  به کاربر اجازه می دهند تا با اسکن کردن یک تصویر سه بعدی با کمک دوربین موبایلشان بدون نیاز به وارد کردن دستی آدرس وبسایت، وارد یک صفحه وب شوند. URL های حاصله از این کد معمولا حاوی اطلاعات رهگیری هستند که وارد کردن آن برای مشتری کمی مشکل است. این کد ها اصالتا در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک استاندارد ISS به ثبت رسیدند. شرکت Denso-Wave برای اولین بار این استاندارد را برای ردیابی قطعات اتوموبیل در ژاپن به کار گرفت.

کد های QR به سرعت در آسیا و اروپا رو به رشد اند ولی رشد آن ها در امریکای شمالی نسبتا کند بوده است.بعضی از از کمپین های عظیم تبلیغاتی در ایالت متحده که مرتبط با QR بوده اند شامل بیل بورد های تبلیغاتی Calvin Klein در میدان Times Square و کد های QR برای تمام اجناس موجود در Home Depot وstore Best Buy  می باشد.

اپلیکیشن Apple Passbook که به عنوان اپلیکیشن پیش فرض بر روی Ios 6  نصب شده است از کد QR  به عنوان یکی از راه هایی که کاربران آیفون یا آیپاد تاچ با آن بتوانند عملی غیر مجازی را انجام دهند استفاده کرده است. علاوه بر کد های QR  اپلیکیشن Passbook از کد های PDF417  و بارکد های ۲ بعدی Aztec  نیز به خوبی پشتیبانی می کند.

دوستدارین اینترنتی پول در بیارین ؟

طراحی و توسعه توسط نوید نجف پور